Disclaimer

All personal images and contents on this page are copyrighted and the sole property of shustory.blogspot.com. No one is given permission to use any images from this blog without my written permission.

Tuesday, June 14, 2011

Bacaan ketika berpantang

Berpantang hari ke-43

"Berpantang Cara Alami" terbitan Karangkraf adalah bahan bacaan Shu sepanjang tempoh berpantang ni. Along Shu yang bagi buku ni. Dalam buku ini terkandung maklumat2 seperti Rahsia dan petua penjagaan ibu selepas bersalin, masalah waktu berpantang, panduan lengkap penyusuan susu ibu dan resipi2 untuk ibu berpantang. Daripada buku ni la Shu tahu kenapa amalan2 berpantang tradisional seperti bertunku , berurut, berparam dan lain2 perlu dilakukan.

Ada beberapa masalah yang berlaku pada Shu ketika pantang, Shu rujuk pada buku ini dan ikut panduan2 atau petua2 yang dinyatakan di dalam buku ini bagi mengatasi masalah yang Shu hadapi. Mak Shu rujuk pada buku ini dalam menyediakan makanan untuk shu. Jadi makan Shu ketika berpantang tak la boring sangat. 

Setelah khatam membaca buku ini, memang Shu sarankan untuk mommy to be memiliki buku ini. Buku ini juga sesuai untuk diberikan kepada ibu2 selepas bersalin. Selalu kita bagi hadiah kat baby je kan? meh kite bawakan buah tangan untuk si ibu juga.

4 comments:

  1. Shu, nanti story ey...part2 best kat buku ni.. :)

    ReplyDelete
  2. heee.. i pn ade beli buku ni.. tp tak khatam2 even dh 2bln beli.. buku tu dok dlm beg hosp dah :p
    yg penting, resipi2 dlm tu.. xde la asik mkn nasi ngn ikan bakar je..heheheh

    ReplyDelete
  3. hoohoho...baru saya tau ada jual buku mcm ni boleh menambahkan ilmu utk mommy-to-be mcm saya tq..;)

    ReplyDelete
  4. bagusnya shu, sure baby pun rajin cam mommy nyer nnt. yelah, rajin membaca... nnt anak pon ikut sama.

    mesti dah sembuh kan?

    ReplyDelete