Disclaimer

All personal images and contents on this page are copyrighted and the sole property of shustory.blogspot.com. No one is given permission to use any images from this blog without my written permission.

Friday, July 16, 2010

Kad Nikah Pintar Negeri Selangor

My kad nikah pintar dah siap. Mr Hubby g amik semalam. Hohoho... kad ini akan menebalkan lagi my wallet yang dah tersedia tebal dengan pelbagai reward card, membershop card, credit card, atm card dan etc... Untuk tatapan bakal pengantin atau pengantin2 negeri Selangor yang masih belum buat kad perakuan nikah pintar ni, beginilah rupanya kat itu. Saiz yang kecil macam myKad, ada chip macam myKad. Nampak smart kan?

Panduan untuk b2b negeri selangor yang nak buat kad ni, Kad Nikah pintar ini perlulah dibuat di bangunan MAIS, Shah Alam. 1st daftar kat kaunter pertanyaan, tinggalkan myKad anda untuk ambil pas pelawat. No worry, myKad tak diperlukan untuk buat permohonan kad nikah ni. Then, anda akan diarahkan ke menara 1, tingkat 4. Di kaunter tingkat 4, anda dikehendaki mengisi sekeping borang yang sangat simple. Masa nak submit borang tu, Sila sertakan sekeping gambar ukuran passport bagi setiap suami isteri dan salinan sijil nikah. Gambar isteri hendaklah bertudung. Kalau tak bertudung, tak diterima ye. Then buat bayaran sebanyak RM40. Done.
Datang semula untuk collect kad selepas 7 hari bekerja dan anda akan menerima 2 keping kad (1 untuk suami, 1 untuk isteri). Tak susah ye nak apply kad ni.

4 comments:

  1. huhuhu..aku gak x buat2 lagi kad pintar ni...asik xde time je nak gi pejabat mais tu...

    ReplyDelete
  2. Standby sijil nikah dan gambar dalam kete, kalau g shah alam, singgah la kejap.

    ReplyDelete
  3. wah.. sentimental value tau kad ni.. tak sabar nak ada kad sendiri.tapi sesetengah tempat dah tetapkan lelaki mesti bersongkok hitam dan pompuan mesti bertudung hitam..... betul ke?atau kena kelentong dgn member sy ni..hihih..

    ReplyDelete
  4. |Liyan|, memang kad ni ada valuenye. Pasal songkok hitam dan tudung hitam tak tau pulak rules negeri mana. Tapi kat selangor adalah bebas dan gambar perempuan wajib bertudung.

    ReplyDelete