Disclaimer

All personal images and contents on this page are copyrighted and the sole property of shustory.blogspot.com. No one is given permission to use any images from this blog without my written permission.

Friday, May 7, 2010

Backofen, Desa Sri Hartamas

Sudah kebiasaan, lunch hour hari Jumaat kami suka berjalan2 cari makan dan sasaran kali ini adalah di Backofen, Desa Sri Hartamas. Diaorang ni semua dah pernah gi sini, Cik Shu je yang baru hari ni nak sampai.


Backofen means Baking Oven in German dan Cik Shu difahamkan, pemilik asal restoran ini adalah orang Austria tetapi perniagaan ini telah dijual kepada penduduk tempatan. Sebaik melangkah masuk ke dalam restoran ini, Cik Shu nampak mini bakery. Fuhhh... memang tergoda sebab Cik Shu tengah craving for bread but it's no no no food at the moment. Bukan setakat roti je yang ada, kek pun ada.

Menu yang disajikan adalah western type food. Memandangkan time kitaorang sampai tu adalah lunch hour, Backofen ada menawarkan hidangan set hanya pada RM13. Bagi Cik Shu, harga itu adalah berbaloi sebab ia adalah termasuk Soup of the day served with a slice of bread, main course dan drinks. Tapi piliha untuk main course cuma grilled fillet dan chicken chop. Manakala, minuman pula boleh pilih teh atau kopi tak kira sejauk mahupun panas.

Cik Shu minum hot tea tapi guna non sugar sweetener k!

First time makan cauliflower soup dan Cik Shu suka. Roti tu cik shu makan secubit je, sebab teringin sangat nak makan roti.
Soup of the day

Sue order for this one, mushroom sos nye pekat, i loike, Yummy!.
Chicken chop with mushroom sauce.

Cik Shu dan linda order for this one. The taste of the food was very nice which i love it. Satu perkara yang tidak menggembirakan cik shu, dalam menu, dinyatakan this main course will be served with vegetable salad. Tapi bila sampai ke meja hanya la mix vegetable. Bug telah berlaku di sini ye sebab tak sama dengan Expected Result.

Grilled fillet with garlic sauce.

Juliet order Turkey Ham and Cheese Omelette. Even though this food falls in breakfast category, but it's still available for all day long.


Dah cukup makan dan kenyang perut, inilah hasilnya....


Crew2 jalan2 cari makan pada kali ini adalah.... jeng! jeng! jeng!

Linda (kiri atas), Juliet (kanan atas) Cik Shu (kiri bawah) dan Suhada (kanan bawah)


2 comments:

  1. adoi....kenapa bnyk gambar mknn???!!!....ahahahahaha...laparnye aku!!!...

    ReplyDelete