Disclaimer

All personal images and contents on this page are copyrighted and the sole property of shustory.blogspot.com. No one is given permission to use any images from this blog without my written permission.

Sunday, June 6, 2010

Cerita lepas Nikah

Alhamdulillah, sudah sah bergelar isteri. Rasa lapang dada ni. Satu agenda sudah selesai, lagi satu agenda yang masih belum terlaksana. Kesibukan akan berterusan sehingga la ke hari Majlis walimatul urus. Awal2 lagi cik shu dah bagitau Mr. Hubby, dalam tempoh sebulan sehingga kenduri, cik shu tak boleh nak beri tumpuan pada dia sangat sebab nak uruskan majlis. Mintak izin dulu ye, dah jadi isteri orang ni, dan dia OK. In fact, kitaorang masih belum tinggal sebumbung sebab masih mencari rumah untuk diduduki lepas ni.

Lepas Majlis akad nikah, ada buat Doa Selamat dan jamuan makan untuk para tetamu. Makanan order dari kantin, nasib baik adik SIL keje kat pejabat JAIS Klang, dia yang tolong orderkan. Nikah dan jamuan buat di tempat yang sama. Mudah dan ringkas, tak banyak keje yang family cik shu kene buat.

Hari yang sama lepas lunch, sambung buat photoshoot, indoor dan outdoor. Indoor buat kat rumah, Kak Yatt @ photographer set up semua kat rumah. Ohhh... lagi la memudahkan, tak payah nak pergi studio. Untuk indoor, ada 2 persalinan iaitu persalinan Songket Melayu Tradisional dan Persalinan Pengantin Pakistan. Baju2 semua dari butik kecuali Lengha warna Gold, sendiri punya. Mr. Hubby beli sebelum dia datang ke Malaysia, seminggu sebelum nikah, hantar kat kawan dia untuk jahit. For me got another extra drees, pun persalinan pakistan tapi design lain warna merah.

Outdoor pulak, actually nak buat kat taman Botanic Klang, tapi bila sampai sana macam tak de mood pulak bergambar kat situ. Then tukar lokasi outdoor photoshoot kat taman dekat roundabout simpang lima menuju ke Istana Klang. Untuk outdoor pakai persalinan Gaun putih. Saya memang tidak kekok depan kamera. Dulu lagi, dah warning kat Mr. Hubby supaya berlatih senyum, sebab dia suka buat muka ketat. Surprisingly, Mr. Hubby sangat sporting that day. Siap bagi idea untuk pose lagi tuh. I was so so happy. Abang Mail dengan isterinya Kak Yatt pun sangat best. Suka bekerjasama dengan diaorang. Abang mail buat kerja dengan cepat dan idea untuk pose sudah set dalam kepala dia.
Sape kate jadi pengantin tak penat? Amik gambar satu hari suntuk penat tau. Tapi enjoyed.

Majlis pernikahan sudah selesai. Penat babe, walaupun majlis kecik. Salute la b2b yang uruskan majlis nikah, majlis berinai dan majlis bersanding dalam masa yang sama. Kalau macam tu memang super penat. Tapi tak boleh mengeluh sebab itu yang diinginkan sejak termetrainya ikatan pertunangan dan berusaha melalui pelbagai suka duka. It's amazed and I enjoyed it.

Setiap b2b sure ada keinginan u all sendiri untuk perkara2 tertentu. Untuk benda yang kita inginkan sangat, sure kita akan berbelanja lebih, even orang bagi nasihat pun tak nak dengar. Biasanya untuk benda yang kita inginkan untuk majlis kita ni, kita dah allocate budget utk itu kan.

No comments:

Post a Comment